Vrouwenvakschool Satang Jabang in Kafountine Senegal

Het bestuur

Het bestuur van Stichting Kafountine bestaat uit:
Rutger Schilpzand – Voorzitter

Door de manier waarop één van de studenten mijn glas water inschonk in het restaurant van de school, realiseerde ik me wat een weg de studenten op Satang Jabang afleggen. Van ongeletterd meisje thuis tot vrouw van de wereld. Hun gretigheid en leermotivatie is enorm en hartverwarmend. Met zo’n school, die er voor kiest zijn eigen koers te varen, wil ik graag samenwerken. Dat is geen kwestie van helpen, maar als een team de handen ineen slaan en ervoor gaan, in Nederland en Senegal.

Koko Beers – Secretaris

Sinds januari 2016 ben ik een van de bestuursleden van Stichting Kafountine. Fantastisch om in een klein gedreven team te kunnen werken aan project dat voor zoveel jonge vrouwen een grote impact heeft. Mijn achtergrond in de communicatie en mijn ervaring als projectleider bij een goed doel zet ik in om zoveel mogelijk mensen het verhaal van de Satang Jabang school te vertellen!

Rogier Kamphuis – Penningmeester

Mijn naam is Rogier Kamphuis en in 2009 ben ik afgestudeerd als fiscaal jurist aan de Universiteit Leiden. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als advocaat in Leiden, met name op het gebied van belastingrecht, sociale zekerheid en strafrecht. Voor Stichting Kafountine zet ik mijn financiële en fiscale kennis zo goed mogelijk in voor de uitvoering van mijn taak als penningmeester. Veel plezier haal ik uit de nauwe samenwerking met het lokale bestuur in Kafountine en ik hoop te kunnen bijdragen aan nog vele succesvolle jaren voor de school.

Jacqueline Vink

“Later als ik groot ben, word ik juf.” Daar is het nooit van gekomen maar in mijn vrijwilligerswerk kan ik mijn passie voor het onderwijs in de praktijk brengen. In Nederland via een voorleesproject aan kinderen met een taalachterstand. En in Senegal, Kafountine, ligt mijn hart bij Satang Jabang. Deze school biedt vrouwen echt perspectief om een eigen bestaan op te bouwen. Heel laagdrempelig. Heel praktisch. Daarvoor zet ik graag mijn communicatiekracht in.

Marja van der Bijl

Vanaf mijn schooltijd heb ik belangstelling voor onderwijs. Van het helpen van de juf tot uiteindelijk zelf docent worden. Doordat ik aan den lijve ondervonden heb hoe belangrijk 2e en zelfs 3e kans onderwijs is wil ik graag door het zitting te nemen in het bestuur, een bijdrage leveren aan het bieden van onderwijs aan meiden die daardoor hopelijk een betere toekomst tegemoet kunnen gaan.

Kimberly Walden

Onderwijs was mijn stabiele factor in mijn instabiele jeugd en thuissituatie. Het volgen van een opleiding brengt meer dan alleen een diploma, het brengt een nieuwe levensstijl, het zorgt voor hoop en uitzicht. Als zwarte vrouw die opgroeide in de Randstad, had ik behoefte aan positieve rolmodellen die op mij leken. Onderdeel zijn van dit bestuur maakt het mogelijk voor mij om te fungeren als rolmodel voor de leerlingen van Satang Jabang. Door bij te dragen aan het bestuur dat de vakschool steunt, kan ik meewerken aan het verbeteren van hun toekomstperspectief.

Stichting Kafountine vraagt om uw hulp !