Vrouwenvakschool Satang Jabang in Kafountine Senegal

April 2019
Supermarktactie voor onderwijs groot succes

Senegalese meiden meer kansen geven op een zelfstandig bestaan in eigen land. Dat is het resultaat van de gulle bijdrage van de Delftsbrede AH-statiegeldactie. De opbrengst gaat naar Stichting Kafountine, voor tweedekans onderwijs in het West-Afrikaanse Senegal. Jonge vrouwen krijgen zo de kans een vak te leren: mode of voedselbereiding. Tijdens de driejarige opleiding volgen ze naast alfabetiseringslessen en gezondheid ook praktische lessen. Van batiklessen tot kleding ontwerpen en van groente kweken tot een restaurantmaaltijd bereiden. “Indrukwekkend, dit bedrag van €1321,- dat de Delftse inwoners met hun statiegeldbonnen doneerden", aldus het Delftse bestuurslid van Kafountine, Jacqueline Vink. Zij kreeg de cheque van AH-supermarktmanager Babs Roodenburg (rechts op de foto) namens de vier Delftse AH-vestigingen. Babs: “Onderwijs is de beste stap naar een betere toekomst. AH heeft onderwijs hoog op de agenda staan. Dat laten we ook zien met huiswerkklassen en gratis online examentrainingen voor onze werkscholieren. Deze actie voor scholing van vrouwen sluit daarbij mooi aan.”

20190426_165326
April 2019
Nieuwbouw vordert gestaag

Met dank aan de steun van vele donateurs en Stichting de Wilde Ganzen hebben we in 2018 voldoende middelen gegenereerd voor de bouw van nieuwe klaslokalen voor de Satang Jabang school. Inmiddels is de bouw in volle gang en zullen de lokalen voor de start van het regenseizoen klaar zijn voor gebruik!

6607a8e0-dd18-41e1-8255-5cc47cdcfe1d
343fc600-10c2-42ad-b732-99b6dd663564
Maart 2019
Promofilm Kafountine

Met dank aan Flatcap Goatee Productions heeft Stichting Kafountine een nieuwe promofilm. Bekijk 'm hier!

Oktober 2018
Vele steentjes voor schoolmeiden Kafountine

Op 13 oktober organiseerden we onze jaarlijkse benefietborrel, net als vorig jaar in Boekhandel van der Meer in Noordwijk, om de nieuwbouw van de school te realiseren. Met live muziek, een flitsende veiling, huisgemaakt gebak en speciaalbiertjes geschonken door de Scheldebrouwerij haalden we een fantastisch resultaat van ruim €2.000!

Xandra van der Weiden heeft speciale kunstwerkjes gemaakt voor iedereen die 'een steentje bijdraagt' aan de nieuwbouw. Wilt u ook zo'n mooie zeefdruk ontvangen? Bij een donatie van €25 krijgt u het kunstige bedankje (zie foto) thuisgestuurd. U kunt doneren via de doneerpagina op deze website of rechtstreek op rekeningnummer NL18 INGB 000 752 8351 en stuur uw adresgegevens naar info@stichtingkafountine. Dan komt het kunstwerkje zo spoedig mogelijk uw kant op!

PHOTO-2018-10-14-20-30-43
September 2018

Dit jaar werft Stichting Kafountine extra fondsen voor de nieuwbouw. De klaslokalen zijn na ruim 20 jaar namelijk aan vervanging toe. We zijn daarom een crowdfundingsactie gestart. Draagt u een steentje bij? Doneer hier

Ook de benefietborrel staat in het teken van de nieuwbouw. Deze vindt plaats op 13 oktober, van 16.00-19.00 in boekhandel van der Meer in Noordwijk. Komt u ook? Meldt u aan via info@stichtingkafountine.nl of via facebook

April 2018

Op 5 april nam Jacqueline Vink namens het bestuur de fantastische opbrengst van de statiegeldactie in Delft in ontvangst. In twee filialen werd in een maand tijd maar liefst €875,50 gedoneerd! Lees hier het artikel in de Delftse Post:

AH statiegeldactie
Januari 2018

Naar aanleiding van het bezoek aan Kafountine door een delegatie van het bestuur, plaatste de Delftse Post een artikel over de school. Lees het hier!

Knipsel

Stichting Kafountine vraagt om uw hulp !